سه‌شنبه، فروردین ۲۴، ۱۳۸۹

Reza yazdani


درود بر همه دوستان و متالر های عزیز
امروز یه سری تو وبلاگ ها و سایت های معرفی سینگرهای ایرانی راک و متال زدم و اطلاعات خوبی دیدم ولی با همه این معرفی ها و اطلاعات اثری از آهنگساز و خواننده بسیار عالی و سطح بالای ایرانی به نام رضا یزدانی ندیدم پس بر این شدم که تو وبلاگم برای شما کمی ازش تعریف کنم .
این بیوگرافی از سایت رسمی خود رضا کپی شده
رضایـزدانی متـولد تهران، متاهل و داراى یک فرزند می‌باشد. وى فارغ‌ التحـصیل مهندسی صنایع چوب و کاغذ از دانشگاه آزاد است. او ۱٥ سال است که موسیقی کار می‌کند که ٩ سال از آن‌را به‌طور جدى و حرفه‌اى دنبال کرده است. همچنـین تخصـص او در نواختن گیتـار خصوصاً گیتـار الکتریک می‌باشد. رضا یزدانی اکنون علاوه بر آهنگسازى و خوانندگی به تدریس گیتار نیز اشتغال دارد.
________________________________________
Reza Yazdani was borned in Tehran & he's married. He was graduated from Azad University in wood & paper industries. He has been practicing music for 15 years (9 years professionally). He is pretty good playing all kind of guitars, specially electric guitar
________________________________________
شاید فکر کنید غلو میکنم ولی از نظر من سطح خیلی بالای موسیقیش به علاوه اشعار یغما گلرویی در آلبومهای اول و آخرش و اشعار مولانا در آلبوم دومش صد در صد برای من تداعی یک موسیقی عالی متال رو داره. اون تو این چند سال کنسرت های زیبایی اجرا کرده و برای چند فیلم و سریال آهنگسازی کرده که از نظر من فیلم حکم از مسعود کیمیای بهترین کارشه.
درمورد آهنگهای آلبوماش هم باید بگم که نمیخوام که سلیقه خودمو به شما تحمیل کنم در ادامه شما میتونید لینک هایی رو ببینید که برای دانلود ویدئوها و اهنگهای رضا از سایتش گذاشته شده در ضمن چند تا لینک هم از مصاحبه هاش موجود هست.
در آخر از همه خواهش میکنم حتی اگه شده یکی از اهنگاشو گوش کنید تا حداقل اگه یه جایی خواستید نظر بدید بی اطلاع نباشید و صمیمانه از همتون خواهش میکنم برای بدست آوردن آلبومهای این هنرمند بزرگ کشورمون به مراکز فروش مجاز موسیقی مراجعه کنید و اصل سی دی های این هنرمند رو بخرید که همه باهم به ترویج هنر عالی کمک کرده باشیم ، من خودم هم اولین آلبوم این هنرمند رو روی کاست خریدم و هم وقتی آلبوم های بعدیش انتشار داده شد اونارو خریداری کردم و همیشه آرزو دارم که یک بار به کنسرتش برم.
حالا یکی از شعراشو به اسم پسر اینجا مینویسم که خیلی آهنگ قشنگی داره و میتونید اونو از سایت خودش دانلود کنید
توی کوچه قد کشیدم.....توی گرد و دود سوزن.....با شب و دشنه گره خورد.....همه زندگی من
*****
زندگی من.....یه خیابون سر رام بود.....که نمیرسید به آخر.....من فقط هفت تیر تنها.....و صدا زدم
*****
برادر.....برادر.....سایه به سایه ی من بود.....ترس مسمومی همیشه.....اینجا باگلوله ختم
*****
قصه ها نوشته میشه.....نوشته میشه.....تو رسیدی و تو دستت.....برگ آزادی من بود
*****
برای رد شدن از شب...راهمون عاشق شدن بود...عاشق شدن بود...وقتی آغوش رفاقت یه تلس
*****
حرف هفتیر پرو باور کن.....وقتی هر نفس میشه شکل قفس.....حرف هفتیر پرو باور کن
*****
وقتی آغوش رفاقت یه تلس.....حرف هفتیر پرو باور کن.....وقتی هر نفس میشه شکل قفس
*****
حرف هفتیر پرو باور کن
*****
این شعر اهنگ پنجم از آلبوم هیس هستش که من خیلی دوستش دارم و در مورد مهاجرت کشاورزا به شهر گفته شده و یغما گلرویی تونسته به زیبایی بسیار عالی این موضوع رو توصیف کنه
کبک بودیم کلاغ شدیم .....خورشید بودیم چراغ شدی.....جنگل بی حصار بودیم
*****
حالا یه دونه باغ شدیم .....چشمامونو بسته بودیم.....به سفره بزرگ شهر
*****
دست که به سفره رفتنی .....با یه ملاقه داغ شدیم.....گندمای مزرعه مون 
*****
خوشه های طلایی داشت.....دستای ما تو دل خاک.....نهال سادگی میکاشت
*****
آب زلال چشمه مون شیر ستاره بود ولی.....قصه چاه آب شهر فکرا رو راحت نمیزاشت
*****
مشت رمضون دیدی توشهر رو گرده ما زین زدن.....دیدی که پهلوونا رو با یه کلک زمین زدند
*****
غول سیاه وسوسه غیرت ما رو خورده بود.....کباب چرب پایتخت گوشت گلا رو برده بود
*****
چشمه بودیم سراب شدیم.....بره بودیم کباب شدیم.....ستاره بودیم توی شب
*****
اما یهو شهاب شدیم.....تو غربت آهن و دود کوه غرورمون شکست
*****
تو پایتخت شبیه یه سوال بی جواب شدیم.....دیدی چه ساده گم شدن آرزوهامون توی باد
*****
آخ چی میشد که نون دل باز توی سفره مون بیاد.....اما نه پای رفتن و نه روی برگشتنی هست
*****
زندگی مون همین شده دلتنگیه خیلی زیاد.....مشت رمضون دیدی تو شهر رو گرده ما زین زدن 
*****
دیدی که پهلوونا رو با یه کلک زمین زدن.....غول سیاه وسوسه غیرت ما رو خورده بود
*****
کباب چرب پایتخت گوشت گلا رو برده بود
*****
وبسایت اصلی رضا یزدانی

گالری عکس های رضا یزدانی

دانلود موزیک، ویدئو کلیپ و کاغذ دیوارى

مصاحبه های نشریات با رضا یزدانی

آرشیو اخبار رضا یزدانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر